Onze Stichting

We kunnen kanker niet voorkomen. We kunnen de ziekte wel draaglijker voor u en uw gezin maken.

Wanneer iemand kanker heeft, maakt hij of zij samen met zijn of haar gezin een zware periode mee. Stichting Antje wil in het dagelijkse leven praktische problemen oplossen, zodat deze periode iets draaglijker wordt. Onze vrijwilligers willen u met eenvoud, warmte en inlevingsvermogen ondersteunen. We zijn werkzaam in Aalten en directe omgeving.

Wilt u ons ondersteunen? Uw bijdrage wordt zeer gewaardeerd.

Ons rekeningnummer:
NL25ABNA0834300699 t.n.v. Stichting Antje

Het Begin van stichting Antje
De twee zusjes hebben een hechte band, ze vertellen elkaar alles en ze spelen iedere dag met elkaar. Wanneer ze volwassen zijn trouwen ze beiden en krijgen een prachtig gezin. Hun levens hebben veel overeenkomsten en ze delen vaak dezelfde gedachten. Dan slaat het noodlot toe want bij het jongste zusje wordt borstkanker geconstateerd. De kanker zorgt er niet alleen voor dat haar lichaam verminkt raakt, maar veroorzaakt veel angst en verdriet in haar gezin. Gelukkig na een aantal jaren wordt ze schoon verklaard. Maar dan krijgt het andere zusje ook kanker..opnieuw wordt het onbezorgde leven tussen de zussen verstoort. Alleen dit keer zorgt de kanker ervoor dat zusjes gescheiden worden..het oudere zusje overlijdt na een heel kort ziekbed plotseling aan de gevolgen van borstkanker. Dat zusje dat is overleden was mijn moeder. Kanker heeft daardoor een grote impact in mijn leven gekregen. Daarom heb ik besloten naast mijn baan in de zorg een stichting op te richten voor gezinnen die te maken krijgen met de ziekte kanker. De stichting zal gezinnen helpen in praktische hulp maar moet vooral door zijn eenvoud de harten van mensen raken. Ik wil deze stichting opdragen aan mijn moeder Henny Luijmes- Hoftiezer en de stichting zal de naam krijgen van het zusje dat kanker heeft overleefd Anny Hoftiezer. Mijn moeder noemde haar zusje altijd Antje.